0546-578888 info@oh-marketing.nl

E-MAILmarkeTING.

Stuur jij geen strategische e-mails en nieuwsbrieven? Dan loop je grote marketingkansen mis! E-mailmarketing is bij veel bedrijven een ondergeschoven kanaal. Zonde, want het is juist een heel belangrijk medium, zolang je het goed doet. Het is een kanaal waarbij je proactief, relevant, meetbaar en persoonlijk contact kunt leggen met je klanten. Vooral dat laatste is belangrijk: persoonlijk. Want iedereen in je klantenbestand op hetzelfde moment dezelfde e-mail sturen werkt juist averechts. Zet jij e-mailmarketing al op de juiste manier in?

E-mailcampagne-Exclusief

Wees relevant.

Ben jij al bezig met e-mailmarketing maar leidt dit niet tot het gewenste resultaat? Grote kans dat je niet alles uit je e-mails haalt. De tijd dat je iedereen dezelfde mail kon sturen is voorbij. Alles draait om personalisatie. Jouw klanten zijn geen nummers en zo willen ze zich ook zeker niet voelen! Je moet relevant zijn en dat ben je door op het juiste moment de juiste content aan te bieden. Hiervoor heb je je data nodig. Weet je niet hoe je dit moet aanpakken? Wij helpen je graag. 

Waarom je vandaag nog moet starten.

GRATIS E-MAILMARKETING WHITEPAPER.

Vallen de resultaten van je huidige e-mailcampagnes tegen? Dan kan het zijn dat je niet de juiste campagnes inzet. Wil je weten welke type
e-mailcampagnes er zijn en in welke situaties deze succesvol zijn?
Je leest het in onze whitepaper!

Download de gratis whitepaper en ga aan de slag!

Whitepaper 9 Soorten e-mailmarketing campagnes

Deze klanten gingen je voor.

Wij snappen dat je benieuwd bent naar wat wij kunnen. Daarom vind je
hieronder een greep uit ons werk.

CROW

Koedijk Mode

Munsterhuis Autobedrijven

veelgestelde vragen.

Heb ik e-mailmarketing nodig?
Wanneer je e-mailcampagnes of nieuwsbrieven gaat versturen omdat je het idee hebt dat je dat moet doen, is de kans groot dat de resultaten tegenvallen. Het resultaat van je e-mails is namelijk afhankelijk van de tijd en moeite die je er in stopt. 

Heb je een goede strategie rondom e-mailmarketing en stuur je een gerichte boodschap naar een gesegmenteerde doelgroep, dan is de kans groot dat de inspanningen zich terugvertalen naar daadwerkelijke resultaten.

Welke software of tool moet ik gebruiken?

Er zijn verschillende e-mailmarketing tools en softwareprogramma’s beschikbaar. Denk bijvoorbeeld aan MailChimp en Spotler. De software of tool die je moet gebruiken hangt af van je doel met e-mailmarketing en de grootte van je klantenbestand. Wij adviseren je hier graag over.

Hoe kan ik de prestaties van mijn e-mailmarketing bijhouden?

E-mailmarketing is een kanaal wat goed meetbaar is. Enkele statistieken waarmee je het succes van je e-mailmarketingcampagnes kan meten zijn:

  • Open ratio (hoeveel mensen openen de e-mail);
  • Doorklikratio (hoeveel mensen klikken door op een link in de e-mail);
  • Conversies (hoeveel mensen voeren een actie uit die voor jou belangrijk is, bijvoorbeeld het invullen van een contactformulier of het plaatsen van een bestelling).
Hoe laat ik mijn lijst groeien?
Een klantenbestand is onmisbaar voor e-mailmarketing. Of je nu net begint met het verzamelen van adressen of al een lijst hebt, het is belangrijk om je lijst continu aan te blijven vullen met nieuwe data. Er zijn een aantal manieren om meer e-mailadressen te verzamelen:

Mogelijkheid bieden op je website om in te schrijven voor de nieuwsbrief; 
Verzamel e-mailadressen op beurzen of evenementen. Koppel er een actie aan en verloot iets in ruil voor e-mailadressen;
Schrijf relevante blogs en bied mensen de mogelijkheid zich in te schrijven voor de nieuwsbrief zodat ze altijd als eerste op de hoogte worden gehouden.
Uiteraard zijn er nog veel meer mogelijkheden. Welke geschikt zijn voor jou is afhankelijk van je organisatie. We adviseren je graag!
 

Wat is het beste moment om een nieuwsbrief te versturen?
Hier is geen eenduidig antwoord op. Het juiste moment om je nieuwsbrief te versturen is afhankelijk van veel factoren, zoals de branche waarin je actief bent en het type e-mail dat je verstuurt. Het beste is om te testen wat voor jou de beste dag en tijd is om een nieuwsbrief te versturen.

Onze werkwijze.