SEA.
Adverteren in Google of Bing voor meer conversies?
Zet je website in de schijnwerpers
Wanneer je iets zoekt in Google, is er een grote kans dat je advertenties bent tegengekomen in de zoekresultaten. Advertenties in Google komen boven de normale zoekresultaten te staan en worden dus ook sneller gezien. Mensen zullen hierdoor eerder geneigd zijn om op jouw website te klikken. Door een advertentie te maken die feilloos aansluit op de vraag van de klant, kan deze voor flink wat conversies zorgen. Wat als een conversie wordt gezien, is afhankelijk van het type bedrijf. Hierbij kun je denken aan het aantal verkochte producten, het aantal brochure- of contactaanvragen of het aantal opgevraagde offertes. Dit maakt het adverteren in zoekmachines zeer interessant voor bedrijven. Hoewel iedereen kan adverteren in Google, weet niet iedereen hoe je dit het beste kunt doen. Wij staan klaar om je hierbij te helpen.

‘Dankzij de korte lijnen, duidelijke en open communicatie is OH Marketing & Reclame erg plezierig om mee samen te werken!’

Erwin Pels
Munsterhuis Autoverhuur
FAQ
Wij hebben de meest gestelde vragen over SEA even op een rijtje gezet. Staat jouw vraag hier niet tussen of ben je benieuwd wat SEA voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem gerust contact met ons op, wij helpen je graag!
Wat is SEA?
SEA staat voor Search Engine Advertising, wat in het Nederlands zoekmachine adverteren betekent. Bij SEA betalen bedrijven geld om hun website hoog in zoekmachines zoals Google en Bing te krijgen. Er kan specifiek worden gekozen om te adverteren op bepaalde zoekwoorden. De advertentie zal dan worden getoond wanneer mensen zoeken op deze woorden.
Wat is het doel van SEA?
Het doel van SEA is om verkeer naar een website te leiden en het aantal conversies te verhogen. Bij conversies kun je denken aan het invullen van bijvoorbeeld een contactformulier of het doen van een aankoop. SEA is een waardevol onderdeel van online marketing omdat het positief kan bijdragen aan de zichtbaarheid van jouw website en het bereiken van je doelgroep.
Wat is het verschil tussen SEO en SEA?
SEO (Search Engine Optimization) en SEA (Search Engine Advertising) hebben beide als doel om de zichtbaarheid van een website in zoekmachines te verbeteren. Bij SEO wordt de website zelf aangepast, zodat deze beter gelezen kan worden door zoekmachines. Het doel hiervan is het verhogen van het organische verkeer. Bij SEA wordt er betaald geadverteerd in zoekmachines om zo meer verkeer te genereren. Het belangrijkste verschil is dat SEO inspanningen over het algemeen gratis zijn en SEA-advertenties kosten met zich meebrengen. Daarnaast is SEO een stuk tijdrovender dan SEA en leidt SEA eerder tot resultaten.
Hoe werken zoekmachine advertenties?
Zijn er verschillende soorten advertenties?
Je kunt zoekmachine advertenties op verschillende manieren inzetten. Binnen het adverteren in Google, heb je namelijk verschillende advertentiesoorten waar je uit kunt kiezen:
- Search ads
- Display ads
- Shopping ads
Welke van deze advertenties het beste werkt voor jouw bedrijf, hangt af van jouw doelen en wensen. Voor webshops is het bijvoorbeeld erg interessant om Google Shopping advertenties in te zetten. Wil je aan de slag met de branding van jouw bedrijf of product? Dan kun je beter gebruikmaken van display advertenties.