SEO (ofwel zoekmachine optimalisatie), zorgt ervoor dat jouw bedrijf beter vindbaar is in zoekmachines zoals Google en Bing. Wist je dat bijna 95% van de Nederlanders hun zoektocht naar een product of een dienst begint in een zoekmachine? Een enorm aantal!
Door goed zichtbaar en vindbaar te zijn in een zoekmachine, vergroot je het aantal websitebezoekers en de naamsbekendheid van jouw bedrijf. Hoewel meer verkeer naar je website goed is, is dit niet het belangrijkste. Het echte doel van SEO is om meer relevant verkeer naar je website te trekken en bezoekers om te zetten naar klanten. Het moet immers niet alleen blijven bij kijken.
Wanneer je iets zoekt in Google, kom je ongetwijfeld advertenties tegen in de zoekresultaten. Dit is het gevolg van SEA (adverteren in zoekmachines). Advertenties in zoekmachines als Google komen boven de normale zoekresultaten te staan en worden dus ook sneller gezien.
Door een advertentie te maken die feilloos aansluit op jouw wensen, kan deze voor flink wat conversies zorgen. Wat als een conversie wordt gezien, is afhankelijk van je type bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan het aantal verkochte producten, het aantal brochure- of contactaanvragen óf het aantal opgevraagde offertes.
Hoewel iedereen kan adverteren in Google, weet niet iedereen hoe je dit het beste kunt doen. Wij staan klaar om je hierbij te helpen!
Er zijn verschillende manieren om de SEO van je website te verbeteren. Naast het schrijven van relevante content, is het namelijk ook belangrijk om je website SEO-technisch goed in orde te hebben. Denk hierbij aan de structuur van je website, snelle laadtijden en het gebruik van een sitemap. Vraag het ons gerust!
Is SEO eenmalig of moet ik mijn website blijven onderhouden?
Je concurrentie zit natuurlijk niet stil. Dus het antwoord hier is kort, ja! Je moet je website blijven onderhouden en optimaliseren op het gebied van SEO. Zo zorg je voor een sterke positie en goede resultaten.
SEA
Hoe werkt adverteren in een zoekmachine?
We nemen als voorbeeld Google. Advertenties in Google worden geplaatst vanuit het Google Ads platform. De positie van de advertenties wordt onder meer bepaald aan de hand van biedingen. Hoe hoger jouw budget, hoe hoger de advertentie komt te staan.
Waarom zou ik adverteren in een zoekmachine?
Adverteren in een zoekmachine biedt vele mogelijkheden. Zo kun je specifiek jouw doelgroep opstellen. Je wilt natuurlijk wel dat de juiste mensen je advertentie te zien krijgen. Door een sterke advertentie in te richten en deze te koppelen aan jouw doelgroep, vergroot je de online zichtbaarheid van jouw bedrijf en verhoog je het aantal websitebezoekers en conversies.