De Van Eden Groep heeft de afgelopen jaren een stevige reputatie opgebouwd in Twente. Dankzij hun expertise in bouw en groen zijn ze een vertrouwde naam geworden in de regio. Maar tijden veranderen en het was tijd voor een volgende stap: een nieuwe uitstraling die recht doet aan hun reputatie én ambities. Wij kregen de kans om samen met Van Eden te werken aan een merkidentiteit die overal herkenbaar en zichtbaar is.
Het logo en de huisstijl hebben jarenlang prima dienst gedaan, maar het was tijd voor een update. Het bestaande logo, met het blaadje, legde de nadruk volledig op de groene kant van het bedrijf, terwijl de bouwtak minder zichtbaar was. Hier hebben wij verandering in gebracht. Daarnaast hebben we de namen van de divisies aangepast: Van Eden Boomverzorgers Hoveniers werd Van Eden Groen en Van Eden Hout & Bouw veranderde naar Van Eden Bouw.
Het resultaat? Een tijdloos logo dat multi-inzetbaar is en volledig is uitgevoerd in aardetinten De subtiele inkepingen maken het ontwerp uniek. Een belangrijk onderdeel van het logo is het beeldmerk - een sterk en herkenbaar symbool dat ook los gebruikt kan worden. Beide divisies hebben daarnaast hun eigen tagline.
Bij een nieuw logo hoort een passende huisstijl. Om ervoor te zorgen dat alle communicatie-uitingen consistent blijven, hebben we een brandbook samengesteld. Hierin staan richtlijnen voor het gebruik van het logo, de kleuren en de typografie. Dit helpt het team van Van Eden om in alle uitingen dezelfde uitstraling te waarborgen.
Een rebranding gaat verder dan alleen een nieuw ontwerp. Voor Van Eden hebben we een strategisch plan ontwikkeld om de nieuwe uitstraling stap voor stap te integreren in alle communicatie-uitingen. Dit plan is verdeeld in fases, zodat de implementatie soepel verloopt.
Om de zichtbaarheid van Van Eden verder te vergroten, hebben we ontwerpen gemaakt voor bouwhekdoeken, zuilen en de belettering van hun bedrijfswagens. Deze signing zorgt niet alleen voor herkenbaarheid op locatie en onderweg, maar draagt ook bij aan een professionele uitstraling.
Van visitekaartjes tot briefpapier, we hebben alle details in lijn gebracht met de nieuwe huisstijl. Deze elementen dragen bij aan een professionele en uniforme uitstraling in alle communicatie-uitingen.
De nieuwe website van Van Eden is dé plek waar alles samenkomt: hovenierswerk en bouwprojecten. Gebouwd in Webflow en volledig afgestemd op de vernieuwde huisstijl geeft de website een helder overzicht van wat Van Eden doet. Van groenprojecten tot bouwoplossingen, de website legt het helder uit. Daarnaast is er volop ruimte om afgeronde projecten in de spotlight te zetten.
De Van Eden Groep kan met deze rebranding weer jaren vooruit! Heb je nu zelf ook een vraag of een project waar je onze hulp bij kunt gebruiken? Laat het ons weten! We denken graag met je mee!