0546-578888 info@oh-marketing.nl

SEARCH ENGINE OPTIMIZATION (SEO).

SEO gaat over het vergroten van de zichtbaarheid van je website in zoekmachines zoals Google. Het doel is om meer verkeer naar je website krijgen en deze bezoekers om te zetten naar klanten. Als je website niet goed rankt op de voor jouw relevante zoekwoorden, dan loop je veel potentieel verkeer mis.

SEO of SEA

Voor wie is SEO?

Ieder bedrijf dat wil investeren in een effectieve marketingstrategie moet investeren in SEO. Zoekmachine optimalisatie is een investering voor de middellange tot lange termijn. Dus als je snel resultaten wilt zien, een nieuw product of tijdelijke actie onder de aandacht wilt brengen, dan is SEO niet de juiste manier. Je kunt dan beter voor zoekmachine adverteren gaan.

Bij SEO investeer je in lange termijn resultaten met als doel meer klanten genereren vanuit het organische verkeer. Door organisch goed vindbaar te zijn ben je niet afhankelijk van advertentiebudget. Uiteraard moet je jouw website wel blijven onderhouden en optimaliseren op het gebied van zoekmachine optimalisatie om de goede resultaten te kunnen blijven behouden. Je concurrenten zitten immers ook niet stil.

SEO

Waarom je vandaag nog met SEO moet starten.

Je wilt zichtbaar zijn op de plekken waar je potentiële klanten zich bevinden. En één van die plekken is op Google. Door zichtbaar te zijn in zoekresultaten gerelateerd aan jouw product of dienst vergroot je het aantal bezoekers naar je website en daarmee ook je naamsbekendheid.

veelgestelde vragen.

Wat is SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization, in het Nederlands: zoekmachine optimalisatie. Zoekmachine optimalisatie is in feite alles wat je doet om te zorgen dat je website zo hoog mogelijk getoond wordt in de organische zoekresultaten (lees: gratis zoekresultaten) van de zoekmachines.

Wat maakt SEO zo belangrijk?

Bijna 95% van de Nederlands begint hun zoektocht naar een dienst of product in een zoekmachine, zoals Google. Wil je onder de aandacht komen van je doelgroep? Dan moet je dus zorgen dat je zo hoog mogelijk wordt weergegeven in de zoekresultaten.

Hoe zorg ik dat mijn SEO beter wordt?

Naast relevante en goede content, moet jouw website technisch goed op orde zijn. Denk hierbij aan: 

  • De structuur van je website;
  • Gebruiksvriendelijke URL’s;
  • Snelle laadtijden;
  • Het gebruik van sitemaps; 
  • Het gebruikt van een SSL-certificaat.

Wil jij weten of jouw website SEO-proof is? Vraag gerust een gratis quickscan aan!

Wat is een realistisch doel voor een SEO strategie?

Meer verkeer vanuit zoekmachines en hogere rankings worden vaak als ultieme SEO doelstelling aangemerkt. Maar dat is niet het belangrijkste wat je wilt bereiken met een SEO strategie. Het echte doel is om meer relevant verkeer naar je website te trekken en deze bezoekers om te zetten in klanten. Uiteraard zijn hogere rankings en meer verkeer vanuit zoekmachines hier ondersteunend in.

Kan ik SEO zelf doen of moet ik iemand inhuren?

Kleine werkzaamheden die horen bij een uitgebreide SEO strategie kun je zelf uitvoeren of laten uitvoeren door één van je collega’s. Maar een SEO strategie is alleen effectief als op alle fronten de strategie juist wordt uitgevoerd. Wanneer je investeert in een goede SEO strategie is de uitvoer dus ontzettend belangrijk. Vaak is het dan ook voordeliger om dit volledig bij de experts neer te leggen zodat jij, samen met je team, je kan focussen op de producten en diensten die je aanbiedt en het verbeteren van je merk.