Benieuwd waar jouw kansen liggen? Wij helpen je graag om succesvoller te worden!
$

Gratis proefwebsite

Ben jij benieuwd hoe jouw toekomstige website er uit kan zien. Vraag dan vrijblijvend een proefsite aan!

$

Gratis social media check

Ben jij benieuwd waar jouw social media nu staat en waar de kansen liggen? Vraag dan nu een gratis social media check aan!

$

Gratis SEO quickscan

Ben jij benieuwd waar jouw kansen liggen omtrent zoekmachine optimalisatie? Vraag dan nu een gratis SEO quickscan aan!

$

Vrijblijvend adviesgesprek

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van een logo en huisstijl voor jouw bedrijf? Plan vrijblijvend een afspraak in!

3 do’s & don’ts bij social media

Steeds meer bedrijven vinden hun weg naar social media platformen zoals facebook en Instagram. Maar veel van die bedrijven zijn zich vaak niet bewust van de impact die social media kan hebben op het imago van hun bedrijf. Daarom leggen wij je in deze blog kort uit hoe je met zo’n zakelijk profiel omgaat.

1. Do: maak contact met je klanten.

Steeds vaker willen mensen persoonlijker contact met een bedrijf of merk. Dit voelt veiliger en vertrouwd. Daarom is het belangrijk om contact te maken. Dit betekent niet gelijk dat je aan elke volger moet vragen hoe hun dag was, maar wel dat je laat merken dat je hen ziet. Like hun commentaar op jouw post of reageer hierop. Vraag jouw klanten welk product zij liever in de sale zien gaan. Zo creëer je interactie met jouw klanten en vergroot je de kans dat jouw bedrijf ze bij blijft.

1. Don’t: maak het contact te persoonlijk.

Wanneer wij je vertellen dat je met jouw klanten moet praten, betekent dit niet dat je tegen ze moet praten zoals je tegen een familielid zou doen. Het blijven wel jouw klanten en die hoor je te respecteren. Heeft iemand een klacht? Handel deze dan netjes af. Het beste en soepelste contact ligt tussen formeel en informeel in.

2. Do: post behind-the-scenes foto’s.

Veel mensen zijn nieuwsgierig naar hoe het er bij een bedrijf aan toe gaat achter de schermen. Dit is dan ook erg leuk om te delen! Ben je met een nieuw project bezig, deel dit dan vooral. Houd mensen up-to-date over de ontwikkelingen binnen jouw bedrijf. Transparantie wordt steeds belangrijker voor consumenten.

2. Don’t: te informele foto’s posten.

Net als bij de “don’t” van contact, moet je met het plaatsen van behind-the-scenes foto’s wel oppassen dat het niet té informeel wordt. Heb je een vrijdagmiddagborrel? Daar kan je prima een foto van delen. Maar doe dit niet elke week, want dan bestaat een groot deel van jouw social media tijdlijn uit drank, en dat is niet bepaald goed voor het imago van jouw bedrijf. Zorg ervoor dat er genoeg variatie in het soort content zit: zowel formeel als informeel. Informatief, maar ook gezellig.

3. Do: relevante berichten delen.

Op een platform zoals facebook of twitter kun je gemakkelijk berichten van anderen delen. Dit kan heel handig zijn als er nieuws is binnen jouw sector dat voor klanten goed is om te weten. Of bijvoorbeeld wanneer iemand jouw bedrijf in een bericht vermeldt. Door het delen van berichten word je ook meer onderdeel van een community.

3. Don’t: alleen maar delen.

Delen is goed, maar als je teveel deelt wordt jouw pagina niet echt origineel. Daarom is het nog beter als je deze berichten zelf maakt. Deel zelf het nieuws uit jouw sector en tag de bedrijven of personen waar je mee samenwerkt in jouw berichten. Zo wordt jouw post het bericht dat andere bedrijven gaan delen.

Wil je ook aan de slag met social media, maar heb je hier geen tijd voor of hulp bij nodig? Neem contact met ons op, we helpen je graag!

Andere blogs en artikelen