Benieuwd waar jouw kansen liggen? Wij helpen je graag om succesvoller te worden!
$

Gratis proefwebsite

Ben jij benieuwd hoe jouw toekomstige website er uit kan zien. Vraag dan vrijblijvend een proefsite aan!

$

Gratis social media check

Ben jij benieuwd waar jouw social media nu staat en waar de kansen liggen? Vraag dan nu een gratis social media check aan!

$

Gratis SEO quickscan

Ben jij benieuwd waar jouw kansen liggen omtrent zoekmachine optimalisatie? Vraag dan nu een gratis SEO quickscan aan!

$

Vrijblijvend adviesgesprek

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van een logo en huisstijl voor jouw bedrijf? Plan vrijblijvend een afspraak in!

4 voordelen van Instagram Stories

Instagram Stories laat de gebruiker een post maken die 24 uur zichtbaar is en daarna verdwijnt. Maar waarom zou je deze functie gebruiken als bedrijf? Wij vertellen je 4 voordelen.

1. Een ander algoritme

Instagram heeft een tijdje geleden hun algoritme aangepast, waardoor veel mensen een daling zien in hun bereik per post. Dit is mede omdat posts niet meer in chronologische volgorde op de tijdlijn verschijnen, maar ook omdat Instagram posts aan mensen toont op basis van hun interesses. Met Instagram Stories wordt echter wel de meest recente post vooraan gezet. Dit kan veel voordelen opleveren, omdat je zo Stories kunt gebruiken om alsnog aandacht te vragen voor jouw reguliere posts.

2. Transparantie

Bedrijven worden steeds transparanter. Consumenten willen graag weten wat er zich achter de schermen afspeelt. Wie zijn de gezichten achter het merk? Hoe zien hun bezigheden eruit? Instagram Stories is zeer geschikt om jouw volgers te laten zien hoe je te werk gaat. Post bijvoorbeeld foto’s van ingepakte bestellingen of een beurs waar je aanwezig bent (dit is ook een goed moment voor een livestream!). Ook kun je hier eenvoudig nieuwe producten of diensten aankondigen.

3. Creëer interactie

Interactief bezig zijn met jouw klanten en volgers wordt ook steeds belangrijker. Personalisatie is bijna onmisbaar in het klantencontact. Klanten en volgers willen ook graag gehoord worden. Als een bedrijf niet naar hen luistert, bestaat de kans dat ze iemand zoeken die wel luistert, met alle negatieve gevolgen van dien. Instagram Stories kan goed gebruikt worden voor klantencontact en interactie. Zo kun je bijvoorbeeld jouw volgers laten stemmen op een stelling, of bijvoorbeeld een product. Ook kun je jouw volgers vragen aan je laten stellen en deze in Stories beantwoorden. Op deze manier kom je er ook achter wat jouw klanten en volgers van je verwachten.

4. Zet jou merk op de kaart

Omdat Instagram Stories chronologisch werkt, kun je ervoor zorgen dat jouw logo vooraan staat op iemands tijdlijn, door meerdere stories per dag te plaatsen. Natuurlijk moet je dan wel relevante content plaatsen. Dit is soms lastig, maar we geven je graag een aantal ideeën mee. Zo kun je bijvoorbeeld vragen stellen aan jouw publiek, of een product uitlichten. Ook kun je een vaste rubriek maken, zoals een wekelijks feitje, een quizvraag of een simpele poll. Gebruik ook hashtags in je story, deze komen namelijk in de speciale storycollectie van deze hashtag op Instagram. Door het constante gebruik van Instagram Stories vergroot je jouw zichtbaarheid en dus ook jouw merkbekendheid.

Andere blogs en artikelen