Benieuwd waar jouw kansen liggen? Wij helpen je graag om succesvoller te worden!
$

Gratis proefwebsite

Ben jij benieuwd hoe jouw toekomstige website er uit kan zien. Vraag dan vrijblijvend een proefsite aan!

$

Gratis social media check

Ben jij benieuwd waar jouw social media nu staat en waar de kansen liggen? Vraag dan nu een gratis social media check aan!

$

Gratis SEO quickscan

Ben jij benieuwd waar jouw kansen liggen omtrent zoekmachine optimalisatie? Vraag dan nu een gratis SEO quickscan aan!

$

Vrijblijvend adviesgesprek

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van een logo en huisstijl voor jouw bedrijf? Plan vrijblijvend een afspraak in!

Adverteren op TikTok?

TikTok is in korte tijd enorm populair geworden.  Adverteren op TikTok is momenteel nog in de beginfase, en daarom is het nú een goed moment om te starten. Wij helpen je op te vallen op dit nieuwe populaire platform.

TikTok

Wat is TikTok?

TikTok is een platform waarbij het grotendeels draait om creativiteit. Ben je goed in dans, muziek of een bepaalde hobby en weet je dit creatief om te zetten in een korte video, dan is TikTok dé plek voor jou. Bij het adverteren op TikTok is het dus belangrijk aandacht te besteden aan deze creativiteit. Binnen TikTok is alle content in video vorm, waarbij het algoritme bepaald of je ‘viral’ gaat of niet.

Waarom TikTok adverteren?

TikTok is in de afgelopen twee jaar enorm snel gegroeid. Het adverteren via TikTok staat nog in de beginfase, en daarom is het nu een goed moment om ermee te beginnen. Doordat er nog weinig bedrijven adverteren via TikTok zal de concurrentie aan de lage kant zijn. Via het TikTok business account zijn de volgende onderdelen mogelijk:

  • In real-time inzien hoe goed de advertenties presteren
  • Inzicht in de activiteiten en interesse van je volgers
  • Bedrijfsinformatie toevoegen met link naar de website.

Soort advertenties

TikTok is volledig gebaseerd op video content. Hierbij draait het voornamelijk om storytelling. Zoek bij het posten de interactie op met de doelgroep en wees creatief. Kijk naar welke soort video’s goed presteren binnen jouw doelgroep en speel hier met je content op in.

Pre-roll Ads

De meest opvallende advertentie binnen TikTok zijn de Pre-roll Ads. Deze advertenties worden kort voor een TikTok begint als videovorm weergegeven aan de doelgroep. Deze advertenties zijn het meest vergelijkbaar met de advertenties die je tegenkomt op Facebook en Instagram.

Branded filters

Aan de hand van Branded filters krijg je de mogelijkheid om je merk zichtbaar te maken aan de hand van filters, stickers en effecten. Deze filters met jouw bedrijfsnaam etc. kunnen gebruikt worden door TikTok gebruikers.

Brand takeover

Brand takeover advertenties worden weergegeven wanneer de doelgroep de TikTok app opent. Deze advertenties kunnen zowel weergegeven worden als afbeelding, video of GIF. Deze advertenties zijn wel vaak erg duur en dus voornamelijk geschikt voor bedrijven met een groter budget.

Branded hashtag advertenties

Het is ook mogelijk om op TikTok te adverteren door middel van een hashtag-challenge. Hiervoor hoef je zelf geen video te creëren maar daag je TikTok gebruikers uit om een uitdaging aan te gaan aan de hand van deze hashtag. Deze hashtag kan gesponsord worden bij TikTok om de kans op meer bereik te vergroten. TikTok zal dan 6 weken lang jouw hashtag-challenge promoten op de explore-pagina.

 

Heb je nog vragen rondom TikTok adverteren of wil je aan de slag maar weet je niet waar je moet beginnen? Wij kunnen je hierbij helpen. Wij zijn gespecialiseerd in online marketing en helpen je graag! Neem dus gerust contact met ons op.

Bronnen:
https://www.adyourservice.nl/blog/adverteren-op-tiktok/

Andere blogs en artikelen