Benieuwd waar jouw kansen liggen? Wij helpen je graag om succesvoller te worden!
$

Gratis proefwebsite

Ben jij benieuwd hoe jouw toekomstige website er uit kan zien. Vraag dan vrijblijvend een proefsite aan!

$

Gratis social media check

Ben jij benieuwd waar jouw social media nu staat en waar de kansen liggen? Vraag dan nu een gratis social media check aan!

$

Gratis SEO quickscan

Ben jij benieuwd waar jouw kansen liggen omtrent zoekmachine optimalisatie? Vraag dan nu een gratis SEO quickscan aan!

$

Vrijblijvend adviesgesprek

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van een logo en huisstijl voor jouw bedrijf? Plan vrijblijvend een afspraak in!

Waarom Instagram adverteren?

Jong, hip en visueel. Dat zijn de drie woorden waarmee Instagram zich het beste laat omschrijven. Passen jouw bedrijf en doelgroep precies in dit plaatje?

Instagram

Over Instagram

Instagram is tegenwoordig één van de populairste sociale media om op te adverteren. Een groot deel van de gebruikers maakt dagelijks gebruik van het platform, wat zorgt voor kansen voor jou als bedrijf en adverteerder. Voor de meeste bedrijven is het hebben van een Instagram account een essentieel onderdeel binnen de marketingstrategie.

Waarom Instagram adverteren?

Het gebruik van Instagram advertenties blijft met de dag groeien. Visuele content wordt door de doelgroep veel sneller verwerkt dan teksten, waardoor veel bedrijven gebruik zijn gaan maken van Instagram advertenties. Hieronder een duidelijk overzicht waarom ook jij gebruik moet maken van Instagram adverteren:

  • Richt je specifiek op een bepaalde doelgroep
  • Instagram heeft de hoogste betrokkenheid
  • Organische weergave
  • Instagram Shopping
  • Duidelijk inzicht in hoe de advertenties presteren

Soorten Instagram advertenties

Instagram biedt drie verschillende mogelijkheden van adverteren aan. Zo kan je zelf bepalen welke soort advertentie bij jouw bedrijf past.

Foto-advertentie

Bij een foto-advertentie maak je gebruik van één afbeelding die in de feed van de doelgroep onder de aandacht wordt gebracht.

Video-advertentie

De video-advertentie wordt hetzelfde in beeld gebracht als een foto-advertentie maar dan in video vorm. Een video-advertentie mag maximaal 30 seconden duren, waarbij de focus ligt op de kwaliteit van de video. Mocht de video kwaliteit niet optimaal zijn zal de voorkeur gaan naar een foto-advertentie.

Carrousel-advertentie

Een Carrousel-advertentie maakt gebruik van meerdere afbeeldingen om de content bij de doelgroep onder de aandacht te brengen. Deze advertentievorm geeft de mogelijkheid tot interactie door te ‘swipen’ door de verschillende afbeeldingen.

 

Vragen rondom Instagram adverteren of wil je aan de slag maar weet je niet waar je moet beginnen? Wij kunnen je hierbij helpen. Wij zijn gespecialiseerd in online marketing en helpen je graag! Neem dus gerust contact met ons op.

Bronnen:
https://optimoose.nl/voordelen-van-adverteren-via-instagram/

Andere blogs en artikelen