Alles voor je

E-mailmarketing

Wist je dat er meer dan 4 miljard e-mailadressen wereldwijd bestaan? Genoeg potentiële klanten om te benaderen dus!
E-mailmarketing
Alles voor je e-mailmarketing

Waarom
e-mailmarketing?

Je kent het misschien wel; je hebt een leuke actie bedacht, je hebt je medewerkers op de hoogte gebracht en je bedrijfsactiviteiten erop ingesteld. Maar hoe krijg je jouw actie bij je doelgroep? Social media is een goede oplossing voor het bereiken van nieuwe klanten. Wil je jouw huidige klanten op de hoogte brengen? Dan is e-mailmarketing het antwoord!

E-mailmarketing is één van de meest effectieve marketingmiddelen die je kan gebruiken. E-mailcampagnes zijn namelijk goed te meten. Je kunt realtime zien hoe een campagne presteert en waar verbeterpunten liggen, door bijvoorbeeld A/B te testen. Bovendien kun je mailings personaliseren, waardoor je jouw boodschap nóg beter kunt overbrengen aan je doelgroep.
Alles voor je e-mailmarketing

Wat zijn de voordelen van e-mailmarketing?

E-mailmarketing brengt verschillende voordelen met zich mee, we hebben de belangrijkste voor jou op een rijtje gezet.

Persoonlijkheid

Via e-mails is het makkelijk om jouw klant persoonlijk te benaderen. Persoonlijkheid wordt steeds populairder en e-mailmarketing kan hier effectief voor gebruikt worden.

Meetbaarheid

De resultaten van e-mailmarketing zijn goed te meten, mits je de juiste software hiervoor hebt. Denk hierbij aan de open- en klikratio van je e-mail. Meten is weten!

Hoge ROI

Afhankelijk van de inhoud van de e-mailmarketing campagne, bezit deze vorm van marketing een hogere ROI ten opzichte van andere marketingkanalen.

“Van ontwerp van het logo, het bouwen van de website, het plaatsen van content en snel oppakken van ad-hoc nieuwsberichten; OH is voor ons de totaalpartner op gebied van marketing en reclame.”
Rik Dekkers Persaldi
Rik Dekkers
Eigenaar
Persaldi

Veelgestelde vragen over e-mailmarketing

Wil je starten met e-mailmarketing, maar weet je niet hoe? Of heb je een andere vraag waarop je graag antwoord wilt hebben? We hebben de meestgestelde vragen voor je verzameld.

Heb je een andere vraag? Stuur ons dan gerust een mailtje ;)

Wat kost e-mailmarketing?

Dit is afhankelijk van de inrichting van je e-mailmarketing campagne. Stuur je bijvoorbeeld alleen losse, maandelijkse nieuwsbrieven óf gaat het om een geautomatiseerde campagne? Wat je doel ook is, we helpen je hier graag bij.

Welke e-mailmarketing software moet ik gebruiken?

Er zijn verschillende e-mailmarketing tools en softwareprogramma’s beschikbaar. Denk bijvoorbeeld aan Spotler, HubSpot en MailChimp. De software of tool die je moet gebruiken hangt af van de doelen van je campagnes. Wij adviseren je hier graag over.

Hoe kan ik de prestaties van mijn e-mails bijhouden?

Zoals gezegd zijn de prestaties van e-mailmarketing campagnes goed meetbaar. Enkele statistieken waarmee je het succes van je e-mails kan meten zijn het openratio, doorklikratio en het aantal conversies.