Skip to content Skip to footer

Naam, huisstijl en website Foorz

Dit jaar hebben PS Nederland en IACT de krachten gebundeld en zijn ze een nieuwe samenwerking aangegaan. PS Nederland staat bekend om haar specialisatie in energieopslag, duurzame energie en elektrotechniek, terwijl IACT zich toelegt op het assisteren van bedrijven bij het optimaliseren van operationele processen en het verhogen van efficiëntie en productiviteit.

Het resultaat van deze dynamische samensmelting is een gespecialiseerd bedrijf dat geavanceerde technologieën levert. Deze experts zijn meesters in zowel software- als hardwareontwikkeling. Maar dat is niet alles: hun aanpak omvat een uitgebreide dienstverlening met persoonlijk contact, deskundig advies, online ondersteuning en een schat aan expertise in diverse sectoren.

Wij kregen de mooie opdracht om een naam, logo en huisstijl te creëren en deze vervolgens door te vertalen in drukwerk en een website. Een project waar we met veel plezier onze tanden in hebben gezet!

Naam: Foorz

Vanuit PS Nederland en IACT kregen we de opdracht om een merknaam te bedenken. Een die naadloos aansluit bij hun producten en diensten, no-nonsense is, power uitstraalt en meteen in het oog springt. Op basis hiervan hebben we verschillende namen voorgesteld. Na wat overleg heeft de klant de knoop doorgehakt en gekozen voor Foorz.

Kort, bondig en krachtig. De naam doet denken aan ‘force’, het Engelse woord voor kracht en dat past precies bij een bedrijf dat eersteklas producten en diensten levert. De twist in de naam wordt gevormd door de twee O’s, die niet alleen de connectie tussen PS Nederland en IACT vertegenwoordigen, maar ook het symbool van oneindigheid vormen. Een representatie van hoe kennis en vaardigheden samenkomen voor een buitengewone klantbeleving. Zo zie je maar, Foorz is niet zomaar een naam, het is een verhaal op zich.

Foorz logo

Logo en huisstijl

Nu we de pakkende naam hadden, richtten we ons op het creëren van het logo. Onze focus? Een krachtige uitstraling. Maar dat is niet alles, we wilden ook de essentie van verbinding vangen, een symbool van hoe PS Nederland en IACT worden verenigd in Foorz. Gezien de razendsnelle en dynamische sector waarin Foorz opereert, was het een absolute must dat het logo diezelfde energie zou uitstralen. Om het logo compleet te maken, kozen we voor de tagline ‘Industrial Engineering’, waarmee direct duidelijk wordt waar Foorz voor staat en wat ze doen.

Op basis van het logo stelden we de huisstijl samen. De kenmerkende paarse kleur uit het logo voert de boventoon. Dankzij consequent gebruik van deze huisstijl krijgt Foorz een professionele uitstraling en wordt het bedrijf gemakkelijk herkend. We hebben de huisstijl doorvertaald in drukwerk, in de vorm van visitekaartjes en briefpapier. En daar houdt het niet op, we mochten in dezelfde stijl namelijk ook een geheel nieuwe website ontwikkelen. 

Foorz case - Logo-ontwikkeling
Foorz visitekaartje

Website

Een bedrijf dat zich beweegt in een voortdurend veranderende en steeds complexer wordende omgeving, verdient een website die net zo dynamisch en modern is. 

De uitstraling van de website is strak, maar we hebben een verrassend element toegevoegd: bepaalde onderdelen op de website zijn interactief en bewegen, wat de dynamiek weerspiegelt. Gezien Foorz veel waarde hecht aan persoonlijke interactie, hebben we professionele foto’s van het team op de website geplaatst. En raad eens? De onmiskenbare paarse kleur is overal aanwezig, waardoor de website geheel in lijn ligt met de huisstijl. 

De website geeft een goed overzicht van de diensten die Foorz aanbiedt. Het is eigenlijk een online visitekaartje voor potentiële klanten, hier kunnen ze kennismaken met het bedrijf, de diensten en de producten en simpelweg contact leggen. 

Wij zijn zeer tevreden met het eindresultaat! Klik hier om de website te bekijken.

Foorz website

Waar kracht en connectie samenkomen.

KlantFoorzShare
Naam, huisstijl en website Foorz - OH Marketing & Reclame